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紺野 登 Noboru KONNO

多摩大学大学院教授(知識経営論)、慶應義塾大学大学院システムデザイン・マネジメント研究科(SDM)特別招聘教授。一般社団法人 Japan Innovation Network代表理事、KIRO株式会社(Knowledge Innovation Research Office)代表。日建設計顧問。知識経営変革、ナレッジマネジメント、知識産業における事業開発、デザイン経営戦略やリーダーシップ・プログラム、研究所などのワークプレイス戦略等、実務に即した知識経営研究と実践を行う。最近は知識創造の場の研究、フューチャーセンターに関するイニシアティブ(Future Center Alliance Japan)を行っている。著書に「知力経営」(1995、ベストグローバルビジネスブック賞)、「知識創造の方法論-ナレッジワーカーの作法」(2003)、「知識創造経営のプリンシプル-賢慮資本主義の実践論」(2012)(以上野中郁次郎氏との共著)、「知識デザイン企業」(2008)、「ビジネスのためのデザイン思考」(2010)「利益や売上げばかり考える人は、なぜ失敗してしまうのか(目的工学)」(2013)などがある。

Noboru Konno is Professor of Tama Graduate School, Guest Professor of Graduate School of System Design and Management (SDM)of Keio University, President of Japan Innovation Network and President of KIRO,Inc. (Knowledge Innovation Research Organization). He has been involved in numerous consulting projects for knowledge industries, design strategy projects and change management for design organizations, and workplace development including many research labs as a pioneer of these fields. His recent studies and projects include workplace for knowledge creation (concept of “ba”), Future Center studies and “Purpose Engineering”. He is advisor to Nikken Sekkei Limited (architects). His books include: Intellectualizing Capability (coauthor with I.Nonaka, 1995, Global Best Business Book Award by Financial Times), Methodology of Knowledge Creation (co-author, 2003), Design Thinking For Business (2010), The Principles of Knowledge Creation Management (co-author2012), “Purpose Engineering” (2013),etc.

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